Ułatwienia dostępu

W dniach 27-30 czerwca odbył się kolejny obóz kajakowy dla młodzieży rzeką Piławą. Rozpoczął się koło wsi Czochryń, a zakończył w Czechyniu.

Po rozładunku sprzętu, młodzież niezwłocznie wpakowała prowiant i bagaże do kajaków, a następnie zeszła na wodę. Poniżej krórka relacja komandora spływu - Piotra Owczarskiego.

Początkowo wiosłowaliśmy wodami rzecznymi, ale Piława zamknięta zaporą w Nadarzycach tworzy Rozlewiska Nadarzyckie. Jest to to ograniczony jazami piękny fragment rzeki. Akwen ten ma prawie 203 ha powierzchni oraz zróżnicowaną linię brzegową o długości około 20 kilometrów. Po godzinie wpłynęliśmy w labirynt wodny, szukając przejścia między zatokami i zalewami. Po południu dotarliśmy do pola namiotowego ?Zalewy Nadarzyckie?, gdzie rozbiliśmy obóz. Było ognisko, kąpiel i wypoczynek.

Na drugi dzień powędrowaliśmy do betonowej zapory spiętrzającej rzekę. Po przeniesieniu kajaków około 50 metrów, znów byliśmy na rzece. Była bardzo płytka - to widoczny znak suszy. Mimo, że w wielu miejscach wody nie było nawet do kolan, popłynęliśmy dalej. Często jednak trzeba było wysiadać z kajaków i ciągnąć łódki na cumkach. Sporadycznie spotykaliśmy powalone drzewa, które były atrakcją spływu. Najbardziej podobały się młodym kajakarzom bystrza, gdzie woda mknęła ze sporą prędkością. Zanocowaliśmy niedaleko Zdbic. Najpierw jednak wykąpaliśmy się w rzece. Wieczorem tradycyjnie paliliśmy ognisko.

Trzeciego dnia dotarliśmy do wsi Szwecja, gdzie znaleźliśmy sklep i uzupełniliśmy wodę oraz zaopatrzenie. Atrakcją tego dnia był kontakt z "cywilizacją" i kupione lody.
Niedaleko za wsią rozbiliśmy nasz kolejny obóz. Dzień był upalny, chłodziła nas jednak woda Piławy. Wieczorem rozpaliliśmy kolejne ognisko, a nasze spotkanie dopełniły wspólne rozmowy.
Następnego dnia pokonaliśmy odcinek do Czechynia, gdzie odebrał nas bus Centrum Żeglarskiego, który był organizatorem tej kajakowej eskapady. Stamtąd wróciliśmy do Szczecina. Po drodze zjedliśmy wspólny obiad, kończący naszą wodną wędrówkę.

Baner Fundusze Europejskie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Tytuł projektu: „Rozwój i zwiększenie wykorzystania energii słonecznej w miejskich jednostkach organizacyjnych w Szczecinie – etap III”. Nr umowy o dofinansowanie RPZP.02.10.00-32-B025/17-00 z dnia 14.09.2018 roku.

NASI PARTNERZY

tel.: +48 91 461 53 91

Bosman

tel.: +48 725 495 280

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.