• Wiosna to jedna z najpiękniejszych pór roku. Przyszedł marzec i otaczająca nas przyroda obudziła się do życia. Te zmiany można było zaobserwować, podczas spływu kajakowego Pierwszy dzień wiosny zorganizowanego przez Sekcję Turystyki Kajakowej Centrum Żeglarskiego.

WP_20160319_007

Spływ odbył się w sobotę 19 marca na rzece Płoni. Przyroda nie zawiodła, były przebiśniegi, a na drzewach i krzewach pąki oraz bazie. Nad naszymi głowami fruwały ptaki, spotkaliśmy też łabędzie. To znak, że przyszła wiosna, a przyroda znów ożyła.

Nasz grupa liczyła 18 osób, składała się z uczniów szczecińskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Spływ zaczęliśmy przy ulicy Tczewskiej koło Stawów Bobrowych. Ten odcinek Płoni leży w granicach Szczecina. Po chwili wpłynęliśmy w leśny odcinek rzeki. Zniknęła cywilizacja, a z nią ludzie, auta, hałas. Zostaliśmy sami z przyrodą. Przed długi czas towarzyszyły nam kaczki. Nad wijącą się wodną wstęgą pochylały się stare drzewa, co jakiś czas mijaliśmy leżące w wodzie gałęzie. Rzeka pięknie meandrowała, płynęliśmy przez malownicze krajobrazy. Płonia była płytka i czysta. Kilka razy musieliśmy ominąć zwalone do wody drzewa, to pozostałość zimowych wiatrów.

SONY DSC

Młodzież płynęła sprawnie i z łatwością omijała przeszkody. Mijaliśmy też mosty, mostki i kładki. Zaciekawienie budziły ślady żerowania bobrów, widzieliśmy powalone przez te zwierzęta drzewa. Dwukrotnie przenosiliśmy kajaki, najpierw przy progu wodnym przy ulicy Młyńskiej, potem koło Hotelu Bończa. Tam była nasza najdłuższa przenoska kajaków.

Za mostem, przy ulicy Anieli Krzywoń, ponownie zwodowaliśmy łodzie i po chwili dotarliśmy do ujścia Płoni. Na cyplu koło Jeziora Dąbie mieliśmy dłuższy postój, rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. Przypłynęła do nas para łabędzi. Stamtąd, poprzez jezioro, wróciliśmy do Centrum Żeglarskiego.

Piotr Owczarski

Sekcja Turystyki Kajakowej

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Tytuł projektu: Budowa Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego Euroregionalne Centrum Edukacji Wodnej i Żeglarskiej Nr umowy o dofinansowanie UDA-RPZP.06.01.01-32-013/09-00 z dnia 29.01.2010 roku